I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, 22 April 2012

la tahzan kerana cinta




 


MOOD :  LA TAHZAN KERANA CINTA (:

pada mula nya sy memang tak pernah berhenti sedih andai tiada cinta , tapi akhirnya ALLAH bukakan seluas - luasnya pintu hati ku , agar tidak terlalu berharap dengan kuasa cinta (: bak kata orang
tua-2 , ada jodoh ada laa . 

cinta itu milik ALLAH , anugerah nya , andai kita titipkan rase cinta TULUS IKHLAS buatNYA , dan ALLAH akan beri serpihan rase cintaNya kepada kita , 
maka , TERJAGALAH perasaan cinta kita  (: 

ape yg saya tau , cinta bukan lah sekadar keluar berdua , bersms , saling berjumpa , cinta 
juga bukan sekadar ungkapan kata-2 manis yg bergula , janji-2  palsu yang entah mana asal usulnya 
bukan juga yang sanggup menggadaikan maruah diri ,  

cinta adalah satu perasaan halus yang sukar untuk diungkapkan dengan kata-2 dan 
digambarkan dengan perbuatan . setiap insan mendambakan kasih sayang , 
kebahagiaan dan ketulusan hati terhadap pasangan masing-2 ('',)

islam agama yang mudah dan indah <3 , ia tidak mengharamkan cinta yang lahir di antara 
para remaja , selama tidak melanggar batas-2 agama dan tujuan utamanya .. indahkan ?

kalau cinta ALLAH , ALLAH akan cinta kita , dan menjaga Cinta kita (:




~ dari hati untuk hati ~

Monday, 16 April 2012

ohh , kawwan (:


okei , terajin sikit hari ni , hehe , bila duduk depan lappy ,mula lah dok kelebek
pape yang patut .

first , thanks wanie yang banyak kongsi pendaapat , cetusan idea dan ilham gitu 
suka dapat kawwan yang sudi kongsi pendapat dgn kita

 terus terang , aten sayang sangat-II kat kawwan sekolah dulu (abbasiah) ,
dorang lain , dorang memahami , ececeh , buat drama petang plaa (:

huhu , rendu saat-II meredah gelora time nak pegi kenduri ustazah mazilah 
haritu ,

walaupun diherdik dihina dicaci ( ayyat nak gramatis )
kitorag still fikir POSITIF (: 

nak cerita setiap inci jalan cerita panjang sangat . huhu , lain waktu laahh ..

okey , TCCIC (:


~ dari hati untuk hati ~

Tuesday, 27 March 2012

Tokoh wanita ungggul * rabi'ah al-Adawiyah*



Termasuk dalam deretan-deretan wanita yang terkenal ibadahnya , rabiah al-Adawiyah al basyirah. Dia adalah perumpamaan dan lambang gilanya hati kerana mabuk cintanya kepada Tuhannya . Setiap saatnya diisi dgn solat , berpuasa setiap hari , murung dan bersedih , merendah diri dalam memperolehi redha Tuhan .




pada suatu hari , Sufyan ats-Thauri berada berdekatan Rabi'ah dan berkata , " aduh , aku sedih sekali !" lalu rabi'ah menyergahnya ," jangan berdusta ! , tapi katakan alangkah sedikitnya kesedihanku . jika benar-benar sedih , maka kamu tidak akan sempat untuk bernafas !


abdah binti abu syawwal , pembantu rabi'ah , sering bersamanya berkata " setiap hari rabi'ah menghabiskan malam-malamnya dgn beribadah . ketika fajar tiba , dia tidur sebentar di atas sejadahnya , dan bila fajar mulai terang , dia bangun dengan raut wajah terkejut dan berkata " wahai jiwaku , berapa lamakah kamu tertidur ? sampai bila kamu sanggup beribadah ? hampir saja kamu tertidur dan tidak akan bangun kecuali pada saat sangkakala ditiupuntuk berkumpul di padang mahsyar ." 

rabiah juga berpesan kepada abdah " wahai abdah ,ketika aku meninggal , maka , jangan memberitahu org lain , dan kafani lah aku dengan jubah ini ( jubah yang ditenun sendiri ketika hatinya tenang ) wallahu'alam (:


~ dari hati untuk hati ~

Sunday, 26 February 2012


bersaksi cinta di atas cinta 
dalam alunan tasbihku ini 
menerkah hati yang tersembunyi 
berteman di malam sunyi penuh do'a


sebut namamu terukir merdu 
tertulis dalam sajdah cinta 
tetapkan pilihan sebagai teman 
kekal abadi hingga akhir zaman 


istikharah cinta memanggilku 
memohan petunjukmu 
satu nama teman setia 
naluri ku berkata 


dipenantian luahan rasa 
teguh satu pilihan 
pemenuh separuh nafasku 
dalam mahabbah rindu ~


                                                                                   #ISTIKHARAH CINTA _ SIGMA#


~ dari hati untuk hati ~

Friday, 24 February 2012

TAUTAN HATI by fatimah syarha mohd nordin :)


" wajiblah cintaKU bg orang-orang berkasih syg keranaKU "
~(hadith qudsi)~
 
puas kurayu , puas kuseru 
jawapanmu tetap yg dulu ..
oh , sukarnya mengajakmu , namun kasihku padamu cukup padu ..
 
lantaran itu ,
aku akan terus menyerumu ,
pada yang satu (:
 
ku genggam kukuh suatu azimat . 
" kita hanya penyeru , bukan penghukum , "
YA ALLAH , ku harap bantuan mu mengiringiku , 
seru dan terus menyeru ,
itu tugas rasulmu , dan akanku teruskan
semampuku ,
 
hingga ke hujung waktu .. :)
 
: fatimah syarha mohd nordin 


~ dari hati untuk hati ~

Thursday, 23 February 2012



ya ikhwan , jangan usik hati kami andai kamu belum mampu menjaganya (;
janji ALLAH itu pasti ,

"lelaki-lelaki yg baik , adalaah utk wanita-wanita yg baik"

tak usah risau andai diri tidak rupawan , 

tak usah khuatir andai tidak dipandang manusia .. 

tp , risaulah jika tidak dipeduli illahi ;)




~ dari hati untuk hati ~